Χώρα Μεσσηνίας - Chora Messinias

.

Το ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, παρουσιάζει το ντοκυμανταίρ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΚΑΚΗ "Η ΧΩΡΑ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ η ΧΩΡΑ του ΝΕΣΤΟΡΟΣ" Συμμετέχουν οι: ΤΑΣΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ Καθηγητής Παραδοσιακών Χορών ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Δρ Χημικός Μηχανικός-Καθηγητής Συντήρησης Μνημείων Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Πρόεδρος Λαογραφικού Ομίλου Μεσσηνίας ΚΑΜΕΡΑ - ΗΧΟΣ - ΜΟΝΤΑΖ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΑΝΤΑΛΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: Γ. ΛΕΚΑΚΗΣ, Β. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΥΚΟ, ΜΟΥΣΑΙΟΣ. ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Κανονάκι - ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΠΑΠΑΗΛΙΑ Κλαρίνο - ΚΩΝ. ΚΟΠΑΝΙΤΣΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗ: BG & DG ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ c+p 2018

ΠΑΛΑΤΙ ΝΕΣΤΟΡΟΣ - NESTOR PALACE

3D αναπαράσταση του μυκηναϊκού ανακτόρου στον Άνω Εγκλιανό Πυλίας, γνωστό ως Ανάκτορο του Νέστορα. Περίπου 1300-1200 π.Χ

.

Η Σπάρτη και η Αθήνα

AddThis Social Bookmark Button

Η Σπάρτη και η Αθήνα είχαν την αξίωση να κυριαρχήσουν στις άλλες πόλεις χωρίς να τους επιτρεψουν να έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως απαιτεί η εθνική ενότητα.

Οι Ρωμαίοι, όπως αναφέραμε ήδη, δεν κυριάρχησαν αμαχητί στην Ιταλία. Πολέμησαν με τις φυλές και τις πόλεις περισσότερο από ό,τι οι Αθηναίοι και οι Σπαρτιάτες με τις ελληνικές πόλεις και φυλές. Ωστόσο, αν και τους υπέτασσαν σχεδόν πάντα, κατάλαβαν ότι δεν θα εξασφάλιζαν τη νίκη αν δεν συνδύαζαν, όπως ο Θησέας του Θουκυδίδη, τη δύναμη με τη σύνεση. Για το λόγο αυτό άρχισαν, σταδιακά, να καταγράφουν στις τάξεις των πολιτών τους τους πιο αξιόμαχους από τους αντιπάλους τους, κάνοντάς τους έτσι κοινωνούς του κυριαρχικού δικαιώματος της πολιτικής ενότητας και απομακρύνοντας την πιο συνηθισμένη αφορμή των εξεγέρσεων. Με τον τρόπο αυτό ο αριθμός των μάχιμων ανδρών της Ρώμης, οι οποίοι προς τα τέλη της βασιλείας δεν ξεπερνούσαν τους 20.000, ανήλθε στα τέλη του 4ου αιώνα σε 165.000 και ξεπέρασε κατά πολύ τους 200.000 τον 5ο αιώνα.

Ancient_Sparta

Αυτό όμως συνέβη γιατί εκείνα τα χρόνια πολλοί κάτοικοι πόλεων της αρχαίας λατινικής ομοσπονδίας απέκτησαν τα πλήρη δικαιώματα των Ρωμαίων πολιτών. Το ίδιο δικαίωμα απέκτησαν οι κάτοικοι των κοινοτήτων των Σαβίνων, και εκείνοι των πολυάριθμων κοινοτήτων των Ουόλσκων έγιναν αντί για υπήκοοι κανονικοί Ρωμαίοι πολίτες.

 Πηγή: http://www.nationalgeographic.gr/iee/

 

Νέα Οι Νεάντερταλ ήταν και καλλιτέχνες
Οι Νεάντερταλ ήταν και καλλιτέχνες The Corredor de los Puntos in El Castillo Cave near the village of Puente Viesgo is seen in this handout photo released June 14, 2012. Scientists using a new dating technique reported June 14...
Νέα ΝΕΡΩΝ: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΜΙΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ
ΝΕΡΩΝ: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΜΙΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ Σ’ όλους τους λαούς και πολιτισμούς ανέκαθεν, υπήρξαν άνθρωποι σε διάφορες θέσεις και αξιώματα, τους οποίους κάποιες ομάδες ανθρώπων αμαύρωσαν την εικόνα τους επειδή κάτι τέτοιο εξυπηρετούσε τα...

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ - ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ Ο.Τ.Α.


ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ Ο T Α,
1. Ανάθεση εργασιών και μεταφορών - Πεδίο εφαρμογής
Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006, η παροχή των κάθε είδους υπηρεσιών προς τους δήμους, τις κοινότητες, τα συνιστώμενα από αυτούς νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και ιδρύματα και τους συνδέσμους, εκτός των υπηρεσιών που εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής του Ν. 3316/2005, θα ρυθμιστεί με προεδρικό διάταγμα. Μέχρι την έκδοση του ανωτέρω διατάγματος, οι υπηρεσίες θα ανατίθενται σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 28/1980 (Παρ. 1 του άρθρου 273 του Ν. 3463/2006.), εφόσον βέβαια η αξία αυτών δεν υπερβαίνει το εκάστοτε ισχύον χρηματικό όριο ένταξης της παροχής υπηρεσίας στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επίσης, για μικρότερα ποσά μπορούν να ανατίθενται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 17 του Ν. 2539/1997, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 9 του Ν. 2623/1998.
2. Τρόποι εκτέλεσης 2.1. Απευθείας ανάθεση
Η Δημαρχιακή Επιτροπή, το Κοινοτικό Συμβούλιο ή το Διοικητικό Συμβούλιο των Συνδέσμων και των λοιπών Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων και Ιδρυμάτων, μπορούν με απόφαση τους να αναθέτουν, μετά από πρόχειρο διαγωνισμό, ή και απευθείας χωρίς διαγωνισμό, την παροχή υπηρεσιών, αν η αξία αυτών δεν υπερβαίνει το ποσό των 11.738,81 ευρώ για τους Δήμους Αθηναίων, Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, των 8.804,11 ευρώ για τους λοιπούς Δήμους και των 4.402,05 ευρώ για τις Κοινότητες, Συνδέσμους και λοιπά Δημοτικά και Κοινοτικά Νομικά Πρόσωπα και Ιδρύματα, χωρίς το Φ.Π.Α..
Τα ανωτέρω ποσά αφορούν τη συνολική δαπάνη για όμοιες ή ομοειδείς υπηρεσίες, που θα αναθέσει ο Ο.Τ.Α. κατά τη διάρκεια του έτους και όχι την εκάστοτε υπηρεσία που αναθέτει. (Από την πληθώρα των πράξεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σταχυολογούμε τις αριθμ. 190/1992 και 341/1992 του 1ου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τις αριθμ. 42/1995, 88/1995, 24/1999, 108/1999 και 212/2003 πράξεις του 4ου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.)
Με απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση σε κοινωφελείς επιχειρήσεις ή σε αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. ή σε επιχειρήσεις Ο.Τ.Α. ειδικού σκοπού, παροχής υπηρεσιών συναφών με το αντικείμενο της δραστηριότητας τους, αν ο προϋπολογισμός της ανάθεσης δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα πέντε χιλιάδων (45.000) ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α. και με την προϋπόθεση ότι οι υπηρεσίες θα παρασχεθούν από τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Η συνολική αξία των αναθέσεων προς κάθε επιχείρηση δεν μπορεί να υπερβαίνει ετήσια το ποσό των εκατό πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.(Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται και για τα ιδρύματα, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Ο.Τ.Α. και τους συνδέσμους αυτών).
Εφόσον, η εκτιμώμενη αξία της δημόσιας σύμβασης για την παροχή υπηρεσίας είναι ίση ή ανώτερη από το ποσό των 206.000 ευρώ, χωρίς το Φ.Π.Α., ισχύουν οι διατάξεις του Π.Δ. 60/2007, με το οποίο προσαρμόστηκε η Ελληνική νομοθεσία στην αριθμ. 2004/18/ΕΚ Οδηγία.