Το site αυτό ΔΕΝ εκπροσωπεί τον ΔΗΜΟ ΠΥΛΟΥ ΝΕΣΤΟΡΟΣ...

www.chora-messinias.gr
Επισκευθείτε εικονικά το Μουσείο της Χώρας

Δακτυλίδι Κνωσού

AddThis Social Bookmark Button

Το δακτυλίδι είναι από ατόφιο χρυσάφι και έχει βάρος, 32 γραμμάρια. Ο δακτύλιος αποτελείται από τέσσερα στεφάνια με μικρούς κόκκους, ενώ στο κέντρο υπάρχει ένα μεγαλύτερο στεφάνι, με μεγάλους κόκκους. Στην σφενδόνη του δακτυλιδιού, η οποία έχει μέγεθος 3.55 x 2.35 εκ., υπάρχει η παράσταση, η οποία χωρίζεται σε δύο επίπεδα: στο χαμηλότερο επίπεδο υπάρχει η θάλασσα, την οποία διασχίζει ένα πλοίο. knosos_ring

Μέσα στο πλοίο βρίσκεται μια γυναικεία μορφή, που πιθανώς κάνει κουπί, ενώ μέσα στο πλοίο υπάρχει μια διμερής κατασκευή, σαν βωμός, με κέρατα καθοσιώσεως πάνω σε κάθε τμήμα. Το πλοίο στην μία μεριά απολήγει σε ένα κεφάλι ζώου και στην άλλη σε ένα σχήμα σαν κάλυκας με τρία φύλλα. Γύρω και πάνω από τη θάλασσα εικονίζονται τρία μέρη της ακτής. Στο αριστερό τμήμα της ακτής εικονίζεται μια τριμερής κατασκευή, στην κορφή της οποίας βρίσκεται ένα δέντρο. Το δέντρο αυτό τραβιέται προς τα κάτω από μια μορφή. Στο κέντρο εικονίζεται ένα κτίσμα, πιθανώς βωμός, στην κορφή του οποίου φύεται ένα δέντρο. Και αυτό το δέντρο το τραβάει μια μορφή μικρότερου μεγέθους από την προηγούμενη, πιθανώς ανδρική. Στο δεξί άκρο της εικόνας βλέπουμε μια γυναικεία μορφή, η οποία είναι καθισμένη πάνω σε μια τριμερή, κατασκευή με κέρατα καθοσιώσεως στην κορφή. Ανάμεσα στην αριστερή και την κεντρική μορφή υπάρχει μια γυναικεία μορφή, μικρού μεγέθους, που μοιάζει να κατεβαίνει ή να βρίσκεται στον ουρανό

ΒΡΕΘΗΚΕ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1928 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΧΑΗΛ ΕΜΜ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΒΛΥΧΙΑ ΚΝΩΣΟΥ

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΤΟ ΜΑΪΟ 2001  ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ. ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 23/7/2002 ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Ξεκίνησα να γράφω αυτό το άρθρο αναλύοντας το ιστορικό χρήσης και τεχνικής στην κατασκευή σφραγιστικών δακτυλιδιών τόσο στην Κρήτη όσο και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Βλέποντας όμως ότι το υλικό που είχα για να παρουσιάσω χρειαζόταν για να γραφτεί πολύ χρόνο (τον οποίο δεν μπορώ να διαθέσω αυτήν την εποχή), προτίμησα να παρουσιάσω το περιεχόμενο της παράστασης στην σφενδόνη του δακτυλιδιού του Μίνωα. Με την εικόνα στο δακτυλίδι του Μίνωα είχα ασχοληθεί το 1999. Από αυτά που είχα γράψει σε γενικές γραμμές δεν αλλάζει τίποτε.Η θεώρηση όμως που είχα κάνει ήταν όπως φαίνεται με τη σημερινή επανεξέταση που έκανα καθαρά επιφανειακή.Σήμερα συγκλονισμένος από την ολική εικόνα που έχω με την ερμηνεία της παράστασης θα την παρουσιάσω όπως την βλέπω γνωρίζοντας ότι από την εποχή του Εβανς μέχρι σήμερα οι απόψεις για τις παραστάσεις στα σπουδαία μινωικά και μυκηναϊκά δακτυλίδια θα αλλάξουν εκ βάθρων δημιουργώντας μια σειρά από νέες ερμηνείες των διαφόρων θεμάτων που αφορούν την Κρητική, αιγιακή και γενικά ελληνική προϊστορική αρχαιολογία. Απευθύνομαι μέσα από αυτό το άρθρο περισσότερο στην ακαδημαϊκή κοινότητα η οποία πρέπει να μελετήσει με μεγάλη προσοχή το παρακάτω κείμενο. Οι δε φοιτητές που σε τακτά χρονικά διαστήματα επικοινωνούν μαζί μου για θέματα προϊστορικής αρχαιολογίας και ειδικά σφραγιδογλυφίας καλύτερα να συνεχίσουν να επικοινωνούν μαζί μου, γιατί ο καθένας χρειάζεται διαφορετική βοήθεια για το ίδιο θέμα. Αντώνης Θωμά Βασιλάκης