Το site αυτό ΔΕΝ εκπροσωπεί τον ΔΗΜΟ ΠΥΛΟΥ ΝΕΣΤΟΡΟΣ...

www.chora-messinias.gr
Επισκευθείτε εικονικά το Μουσείο της Χώρας

Ιστορία & Λαογραφία > Η ιστορία της Μεσσηνίας

AddThis Social Bookmark Button
3.000 π.Χ. - 459 π.Χ. 371 π.Χ. - 1838 μ.Χ.

Οι πρώτοι κάτοικοι

Ο Λέλεγας, πρόγονος των κατοίκων της Λακωνίας, αναφέρεται ως γενάρχης και των πρώτων κατοίκων της Μεσσηνίας, η κατοίκηση στην οποία ανάγεται τουλάχιστον στα τελευταία Χρόνια της Εποχής του Λίθου (γύρω στα3000 π.χ.).Όταν στη Λακωνία βασιλιάς έγινε ο Μύλης (βλ. «Ιστορία Λακωνίας»: Οι πρώτοι κάτοικοι), ο αδελφός του, Πολυκάων, πήρε τη γυναίκα του, Μεσσήνη, και επικεφαλής αποίκων μετακινήθηκε στη χώρα που ονομάστηκε Μεσσηνία.

Νέα ΝΕΡΩΝ: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΜΙΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ
ΝΕΡΩΝ: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΜΙΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ Σ’ όλους τους λαούς και πολιτισμούς ανέκαθεν, υπήρξαν άνθρωποι σε διάφορες θέσεις και αξιώματα, τους οποίους κάποιες ομάδες ανθρώπων αμαύρωσαν την εικόνα τους επειδή κάτι τέτοιο εξυπηρετούσε τα...
Τοπικά 15,7 εκατ. ευρώ πληρώνει αύριο ο ΕΛΓΑ σε 11.248 αγρότες για Αποζημιώσεις
15,7 εκατ. ευρώ πληρώνει αύριο ο ΕΛΓΑ σε 11.248 αγρότες για Αποζημιώσεις Αποζημιώσεις 15.674.005 ευρώ πρόκειται να καταβάλει αύριο ο ΕΛ.Γ.Α. σε 11.248 δικαιούχους παραγωγούς των οποίων η φυτική παραγωγή ή το ζωικό κεφάλαιο υπέστη ζημίες από διάφορα αίτια. Με βάση την...
Τοπικά Δήμος Πύλου – ΝέστοροΤοπική Μεσογειακή διατροφή με προϊόντα... πολυεθνικών!!!
Δήμος Πύλου – ΝέστοροΤοπική Μεσογειακή διατροφή με προϊόντα... πολυεθνικών!!! Το τρόπο με τον οποίο ο δήμος Πύλου – Νέστορος αντιλαμβάνεται την έννοια της τοπικής Μεσογειακής διατροφής, αποδεικνύει φωτογραφία από εκδήλωση που έγινε στην Κορώνη στο πλαίσιο του 4ου Φεστιβάλ...

Σε Δημοπράτηση το Σουληνάρι - Κορυφάσιο

AddThis Social Bookmark Button
soulinariΥπάρχει πολιτική δέσμευση για χρηματοδότηση και δημοπράτηση του έργου κατασκευής του δρόμου Σουληνάρι - Κορυφάσιο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013. Αυτό δηλώνει ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος Δημήτρης Καφαντάρης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της "Ε". Ο κ. Καφαντάρης υποστηρίζει ότι εντείνονται οι προσπάθειες για κατασκευή του Ριζόμυλος - Σουληνάρι, ενώ το τμήμα Σουληνάρι - Πύλος - Μεθώνη θα καθυστερήσει καθώς υπάρχουν δυσκολίες μετά τη διασταύρωση προς Στενωσιά.

Ο δρόμος Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, με τον κλάδο Σουληνάρι - Κορυφάσιο, είναι αναγκαίος για την ανάπτυξη της Νοτιοδυτικής Μεσσηνίας καθώς συνδέει τις τουριστικές μονάδες της περιοχής με το αεροδρόμιο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας και την εθνική οδό Καλαμάτα - Τρίπολη - Αθήνα. Στη Νοτιοδυτική Μεσσηνία, εκτός από τις μεγάλες μονάδες της Costa Navarino λειτουργούν δεκάδες μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ υπάρχει έκδηλο ενδιαφέρον και για νέες μεγάλες επενδύσεις. Υπενθυμίζουμε για παράδειγμα ότι ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΜΕΣ ΑΕ Στέφανος Θεοδωρίδης έχει δηλώσει στην "Ε" πως «επόμενος άμεσος στόχος μας είναι η ανάπτυξη των σύνθετων πολυτελών τουριστικών κατοικιών στο "Navarino Dunes" στο Ρωμανού, καθώς και στο "Navarino Bay" στην Πύλο». Εντονο επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει και από άλλους επιχειρηματικούς ομίλους, αλλά τα σχέδια έχουν αναβληθεί προσωρινά λόγω της οικονομικής κρίσης.

Σε κάθε περίπτωση, η κατασκευή του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη είναι αναγκαία προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξης της Νοτιοδυτικής Μεσσηνίας.

«Ο δρόμος Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη είναι κυρίαρχο έργο στη διεκδίκησή μας, το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για την περιοχή μας», αναφέρει ο κ. Καφαντάρης και επιβεβαιώνει ότι στόχος είναι η ένταξή του στο τομεακό πρόγραμμα το υπουργείου.

Ο δήμαρχος μας ενημερώνει πως έχουν προχωρήσει οι μελετητικές διαδικασίες και έχει σταλεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, προκειμένου να τρέξουν οι διαδικασίες γνωμοδότησης των αρμόδιων φορέων και αρχών, μεταξύ των οποίων και το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Στην επισήμανσή μας ότι πληροφορίες από το υπουργείο κάνουν λόγο για προτεραιότητα του τμήματος Ριζόμυλος - Σουληνάρι, ενώ περνάει σε δεύτερη μοίρα το πιο δύσκολο αλλά σημαντικό έργο στο δρόμο προς Πύλο, με τις στροφές μετά τη διασταύρωση της Στενωσιάς, ο κ. Καφαντάρης απαντά: «Στόχος μας είναι να ενταχθεί και να υλοποιηθεί όλο το έργο, μαζί και με την παράκαμψη της Πύλου. Κι απ' όσο γνωρίζουμε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αφορά και την παράκαμψη της Πύλου. Πρέπει να γίνει ολόκληρο το έργο».

Για το δρόμο Σουληνάρι - Κορυφάσιο παρατηρεί πως «είναι έτοιμο, ώριμο μελετητικά, καθώς ολοκληρώθηκε η μελέτη σήμανσης και έγιναν και οι επικαιροποιήσεις που χρειάζονταν», σημειώνοντας ότι «υπάρχει πολιτική δέσμευση για χρηματοδότηση και δημοπράτηση του έργου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013».