Το site αυτό ΔΕΝ εκπροσωπεί τον ΔΗΜΟ ΠΥΛΟΥ ΝΕΣΤΟΡΟΣ...

www.chora-messinias.gr
Επισκευθείτε εικονικά το Μουσείο της Χώρας

ΝΙΧΩΡΙΑ ΕΝΑΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΤΕΙΝΩΝ ΧΡΟΝΩΝ (1100-700 π.Χ)

AddThis Social Bookmark Button

nihoriaΟποιεσδήποτε και αν ήταν οι αιτίες της κατάρρευσης των υψηλά καλά οργανωμένων και αυστηρά ομογενοποιημένων μυκηναϊκών βασιλείων, η αποσύνθεσή τους προκάλεσε στους επόμενους αιώνες ανασφάλεια και σοκ. Η κοινωνία η οποία δημιουργήθηκε μετά την πτώση των ανακτόρων ήταν απλούστερη και περισσότερο διαχωρισμένη. Από τα ευρήματα γίνεται φανερό ότι στην ανατολική Ελλάδα οι επιζώντες προσπάθησαν να διατηρήσουν τα μυκηναϊκά έθιμα για μερικές ακόμη γενιές. Σε άλλες περιοχές, οι εναπομείναντες απομονώθηκαν τελείως αλλά  εξακολουθούσαν να ακολουθούν τα έθιμα των προγόνων τους. Πάντως το χαρακτηριστικό ήταν ότι σε όλους τους νέους οικισμούς η τεχνολογία οπισθοδρόμησε το ίδιο με την αρχιτεκτονική και γενικά παρατηρήθηκε μια υποχώρηση στο σύνολο του τρόπου ζωής.
Στη Μεσσηνία ειδικότερα, τα σημάδια ήταν περισσότερο εμφανή από άλλες περιοχές επειδή εκεί ο μυκηναϊκός πολιτισμός είχε φτάσει σε μεγάλη ανάπτυξη. Επειδή όλα τα τεκμήρια τα οποία υπάρχουν από τους σκοτεινούς αιώνες προέρχονται από τάφους είναι εξαιρετικά επικίνδυνο να μπορούμε να μιλάμε για ακριβή χρονολογικό καθορισμό των ευρημάτων. Στην περίπτωση όμως των Νιχωρίων υπάρχει πλήθος τεκμηρίων από τη σκοτεινή εποχή έτσι ώστε να μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα  για τον οικισμό αλλά και για τη Μεσσηνία γενικότερα1.

Νέα Οι Νεάντερταλ ήταν και καλλιτέχνες
Οι Νεάντερταλ ήταν και καλλιτέχνες The Corredor de los Puntos in El Castillo Cave near the village of Puente Viesgo is seen in this handout photo released June 14, 2012. Scientists using a new dating technique reported June 14...
Νέα ΝΕΡΩΝ: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΜΙΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ
ΝΕΡΩΝ: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΜΙΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ Σ’ όλους τους λαούς και πολιτισμούς ανέκαθεν, υπήρξαν άνθρωποι σε διάφορες θέσεις και αξιώματα, τους οποίους κάποιες ομάδες ανθρώπων αμαύρωσαν την εικόνα τους επειδή κάτι τέτοιο εξυπηρετούσε τα...

ατομική έκθεση ζωγραφικής του Στάθη Ανδρουτσάκη στο "Πολύεδρο"

AddThis Social Bookmark Button
Ο καλλιτέχνης, κατά τη βραδιά των εγκαινίων, περιστοιχισμένος
από το στέλεχος του Φεστιβάλ Πάτρας Δημήτρη Νικολάου και τον
δημοσιογράφο Πάνο Θεοδωρακόπουλο.

ΠΑΤΡΑ: Η στίλβη του πολύχρωμου χρωστήρα του, λάμπει επιβλητικά στην ατομική έκθεση ζωγραφικής του Στάθη Ανδρουτσάκη στο "Πολύεδρο"

που αναδεικνύει με τρόπο εναργές το αθάνατο ελληνικό φως.


Με τις τοπιογραφίες και τα αστικά στιγμιότυπα να κυριαρχούν στον εκθεσιακό χώρο, ο καταξιωμένος ζωγράφος και δάσκαλος, ξεφεύγει από τα στενά όρια της ρεαλιστικής αποτύπωσης και με τρόπο ελεύθερο και συνάμα ορμητικό, περιγράφει την αίσθηση της πληθωρικής αναζήτησης του χωροχρόνου, «κοροϊδεύοντας» τις φόρμες και τις χιλιοειπωμένες λεπτομέρειες.

Χωρίς πομπώδεις αναφορές στην ελληνική ύπαιθρο και δίχως καταθλιπτικές διαπιστώσεις του αποστεωμένου πολεοδομικού ιστού που ο ίδιος αποτυπώνει, ο Ανδρουτσάκης δίνει ονειρική διάσταση και ανθρώπινες προεκτάσεις σε κατά τα άλλα συνηθισμένες εικόνες απηνούς καθημερινότητας.

Το παιχνίδισμα της προοπτικής των συνθέσεών του αλλά και η διείσδυση της εικαστικής του ακίδας σε λεπτομέρειες γήινες και δυσδιάκριτες, μοιάζει να «τρυπάει» όχι μόνο κτίρια αλλά και το επίπεδο του καμβά, αφού σε μερικές περιπτώσεις, φτάνει να ζωγραφίζει με το πινέλο του ακόμα και το κάδρο του έργου!

Ο Νίκος Παπαλέξης με την σύζυγό του Σάσα, μπροστά από το πορτρέτο του, που φιλοτέχνησε ο Στάθης Ανδρουτσάκης
Ο ζωγράφος, με τον σχεδιαστή μόδας, Βανζέλ Γκάτσο και τον Γίωργο Καννελή της ΟΙ.ΚΙ.ΠΑ.
Με την Μαριάννα Αθανασίου και τον Μισέλ Ρόσο
7.Μία ακόμα από τις όμορφες γυναικείες παρέες, που είδαμε στα εγκαίνια
Η έκθεση, θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 27 Νοεμβρίου και η είσοδος είναι ελεύθερη για τους φιλότεχνους
Η έκθεση, θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 27 Νοεμβρίου και η είσοδος είναι ελεύθερη για τους φιλότεχνους
Ο Στάθης Ανδρουτσάκης, με την συνιδιοκτήτρια του «Πολυέδρου», Όλγα Νικολοπούλου