Το site αυτό ΔΕΝ εκπροσωπεί τον ΔΗΜΟ ΠΥΛΟΥ ΝΕΣΤΟΡΟΣ...

www.chora-messinias.gr
Επισκευθείτε εικονικά το Μουσείο της Χώρας

Ο Τρωικός Πόλεμος

kinigi

Παράσταση κυνηγιού σε ασήμι και χρυσό, στη λάμα χάλκινου εγχειριδίου από τις Μυκήνες, την πόλη-κράτος που οδήγησε τους ενωμένους Έλληνες εναντίον της Τροίας, σύμφωνα με την Ιλιάδα του Ομήρου. Κατά τη σύγχρονη αρχαιολογία, το ομηρικό έπος δεν είναι παρά ένας μύθος.

Ο Πάρης φιλοξενήθηκε στη Σπάρτη με μεγάλη εγκαρδιότητα, αλλά, όταν ο Μενέλαος απουσίαζε, ξελόγιασε την ωραία Ελένη, που ήταν αδελφή των Διόσκουρων.

Η πιο ξακουστή όμως από όλες τις μεγάλες πολεμικές επιχειρήσεις των ηρωικών χρόνων ήταν ο πόλεμος εναντίον της Τροίας, τον οποίο εξύμνησε ο πιο παλιός αλλά συγχρόνως και ο πιο ένδοξος από τους 'Ελληνες ποιητές, ο Όμηρος. Γι'αυτό τον πόλεμο ο καθένας, σχεδόν, από τους ιστορικούς κατέθεσε τη δική του εκδοχή. Εμείς, αντί να προσθέσουμε μία ακόμη εκδοχή, θεωρήσαμε προτιμότερο να παρουσιάσουμε το μεγαλύτερο μέρος της επιτομής των γεγονότων που έκανε ο Μαξ Δουγκέρος, ένας από τους νεότερους και καλύτερους Γερμανούς ιστορικούς της αρχαίας Ελλάδας, γιατί αυτή η επιτομή παρουσιάζει περιληπτικά και αξιόπιστα και όσο το επιτρέπει η έκταση πληρέστερα από κάθε άλλη το μεγάλο έργο του ποιητή.

 Πηγή: http://www.nationalgeographic.gr/iee/

Νέα 4 χρόνια από το «μαύρο»: Οι ήρωες είναι ήρωες και όταν ηττώνται
4 χρόνια από το «μαύρο»: Οι ήρωες είναι ήρωες και όταν ηττώνται Αυτό το κλάμα υπάρχει ακόμα μέσα μου. Είναι πολύ εντυπωσιακό ότι ενώ ο ανθρώπινος εγκέφαλος μαθαίνει να ξεχνάει το κλάμα για να μπορεί να συνεχίζει να ζει, έχει ένα ειδικό κουτάκι που...
Νέα Αρχαίοι ιοί και βακτήρια ξυπνούν με το λιώσιμο των πάγων
Αρχαίοι ιοί και βακτήρια ξυπνούν με το λιώσιμο των πάγων Μαζί με τους ανθρώπους, οι ιοί και τα βακτήρια εξελίσσονται. Από τη βουβωνική πανώλη μέχρι την ευλογιά, έχουμε μάθει να αμυνόμαστε και αυτοί έχουν ανακαλύψει νέες οδούς για να μας μολύνουν....
Νέα Ενα μάτσο Ποκοπίκοι
Ενα μάτσο Ποκοπίκοι Ανήμερα Πρωτομαγιάς ο Τσίπρας συμφώνησε για το νέο πακέτο μέτρων. Ανήμερα Πρωτομαγιάς έστειλε την αργία της Κυριακής στη Γυάρο, αποδέχθηκε την υποπρολεταριοποίηση της εργασίας και ύστερα πήγε στην...

Σαμαράς: Έτος καμπής το 2013, θα οδηγήσει στην ανάπτυξη

Έτος καμπής που μπορεί να οδηγήσει την πατρίδα μας σε ανάπτυξη χαρακτήρισε το 2013 ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στο 1ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων τη σημασία της αξιοποίησης των πόρων του ΕΣΠΑ. Στόχο για την κυβέρνηση αποτελεί, όπως είπε, να αποτελέσει το 2013 τον τελευταίο χρόνο της ύφεσης.

Ο Αντώνης Σαμαράς, δήλωσε, πάντως, ότι βρισκόμαστε ήδη στην επόμενη μέρα και πως «ακόμη κι εκείνοι που μέχρι πρόσφατα είχαν αμφιβολίες σήμερα πείθονται ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε». «Δεν είμαστε πια σε αβεβαιότητα. Η παραμονή μας στο ευρώ είναι αδιαμφισβήτητη» ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Διαβάστε περισσότερα...

Μιχάλης Καλογεράκης - Ένας εφευρέτης στην απομόνωση!

mixaliskalogerakis2013_400Ταξίδεψα μέχρι το Ηράκλειο της Κρήτης, για να συζητήσω μαζί του και να καταγράψω όσα έχει επινοήσει και κατασκευάσει, και δεν το μετάνοιωσα ούτε στιγμή! Μέχρι πριν από λίγες ημέρες τα λέγαμε, μέσω skype, ενώ είχα δει πολλά βιντεάκια στο youtube και στην ιστοσελίδα του : http://www.youtube.com/user/mikeerevna/videos Αυτά, ωστόσο, που είδαν τα μάτια μου και κατέγραψε ο φακός της βιντεοκάμεράς μου, ξεπέρασαν κάθε φαντασία! Ο λόγος για τον Μιχάλη Καλογεράκη, έναν εφευρετικό Κρητικό, ο οποίος, εδώ και 18 χρόνια, έχει πάρει διαζύγιο από την Δ.Ε.Η. και τα πρατήρια καυσίμων!

Διαβάστε περισσότερα...

Στάθης Ανδρουτσάκης

stathis_androutsakisΓεννημένος στη Χώρα, Ρεαλιστής ζωγράφος, ο Στάθης Ανδρουτσάκης δουλεύει με λάδι σε καμβά και χρησιμοποιεί την πρακτική της σειράς, δηλαδή παρουσιάζει διαφορετικές θεματικές ενότητες: τα εργοστάσια, τις γυναίκες, την Αθήνα... Η ανάγκη του είναι να παρουσιάσει εικόνες γνώριμες για το θεατή μεταμορφώνοντάς τις σε δυνατά σύμβολα. Με απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στη φόρμα και το χρώμα, τη σκιά και το φως, η ζωγραφική του χαρακτηρίζεται από μια τέλεια αρμονία χάρη στην ακρίβεια, τη γεωμετρική τάξη και τη λεπτομέρεια. Μετά την πρώτη ανάγνωση που υποδηλώνει ρεαλισμό και ανθρωποκεντρική ζωγραφική, παρατηρούμε μια αρχιτεκτονική δομή τέτοια όπου κάθε στοιχείο παίζει το ρόλο που από την αρχή επέλεξε ο καλλιτέχνης, χρησιμοποιώντας αυστηρά πλαστικά μέσα. Άλλοτε δουλεύοντας με μοντέλο και άλλοτε από φωτογραφία, φτιάχνει έργα που θέτουν ερωτήματα σχετικά με την τέχνη και την ανθρώπινη ταυτότητα.

Διαβάστε περισσότερα...

Ανακαλύφθηκε η πύλη του Πλούτωνα


Μία από τις λεγόμενες πύλες του Άδη ή του Πλούτωνα (που οι αρχαίοι θεωρούσαν ως είσοδο προς τον κάτω κόσμο) ανακαλύφθηκε στη νοτιοδυτική Τουρκία, όπως ανακοίνωσαν Ιταλοί αρχαιολόγοι.

Γνωστή ως Πύλη του Πλούτωνα (ο θεός Άδης στην ελληνορωμαϊκή μυθολογία) θεωρείτο ως η πύλη στον μετά θάνατον κόσμο κατά ελληνορωμαϊκή μυθολογία και παράδοση.

Διαβάστε περισσότερα...

Η πρόσβαση στα νησιά...ώρες ώρες

Απίστευτη περιπέτεια έζησαν οι επιβάτες του οχηματαγωγού πλοίου «Αδαμάντιος Κοραής», το οποίο χάριν στους επιδέξιους χειρισμούς του καπετάνιου και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των αντρών του λιμενικού και των καβοδετών, κατάφερε να δέσει στο λιμάνι της Ψάθης Κιμώλου, ανήμερα της 25ης Μαρτίου 2013.

Διαβάστε περισσότερα...

Μια βόλτα στην Αθήνα του 19ου αιώνα

Η οδός Ερμού, με το ανάκτορο του Όθωνα, τη σημερινή Βουλή, στο βάθος

Η Αθήνα του Όθωνα. Η Αθήνα του Τσίλερ. Η Αθήνα των πρώτων αρχιτεκτονικών σχεδίων, των οδών που παίρνουν τα πρώτα (αρχαιοελληνικά, πάντα αρχαιοελληνικά) ονόματά τους και των νεοκλασικών αρχοντικών. Η Αθήνα του Γεώργιου Σουρή. Η Αθήνα των περίλαμπρων χορών στα σπίτια των πρέσβεων της. Η Αθήνα του πετροπολέμου. Η Αθήνα του Οφθαλμιατρείου και του «κονιορτού», της μόνιμης σκόνης που αιωρούνταν πάνω από τους χωματόδρομούς της. Η Αθήνα του 19ου αιώνα. Η Αθήνα που δεν ξέρουμε.

Διαβάστε περισσότερα...